کد مطلب:301390 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:134

سخنان و روایاتی که از حضرت نقل شده است


1- حضرت زین العابدین علیه السلام می فرماید: در روز عاشورا پدرم مرا به سینه اش چسبانید در حالی كه خون از بدنش می جوشید و می فرمود: پسرم دعائی را كه مادرم فاطمه زهراء به من آموخته است و او خود از رسول خدا فراگرفته و پیامبر را جبرئیل به هنگام گرفتاری و نیاز شدید و مشكلی كه برای حضرت پیش آمده بود تعلیم داده، از من فراگیر، و آنگاه فرمود: بخوان:

بحق یس و القرآن الحكیم، و بحق طه و القرآن العظیم، یا من یقدر علی حوائج السائلین، یا من یعلم ما فی الضمیر، یا منفس عن المكروبین، یا مفرج عن المغمومین، یا راحم الشیخ الكبیر یا رازق الطفل الصغیر، یا من لایحتاج الی التفسیر، صل علی محمد و آل محمد.

خداوندا به حق یس و قرآن حكیم، و به حق طه و قرآن عظیم، ای كسی كه توانای برآوردن نیازهای سوال كنندگان است، ای كسی كه به آن چه در ضمیر و باطن است آگاهی دارد، ای


زداینده اندوه دل شكسته گان، ای گشاینده غم افسردگان، ای ترحم كننده پیرمرد كهنسال، و ای روزی دهنده كودك خردسال، ای كسی كه نیازمند به تفسیر نیست، بر محمد و خاندان محمد درود بفرست و برای من این كار و این كار را انجام ده.

2- حضرت فاطمه سلام الله علیها در شب قدر نمی گذاشت كسی از افراد خانواده اش بخوابد و این كار را با كم دادن غذا به آنان عملی كرده و از روز قبل خود را آماده شب زنده داری می كرد و می فرمود: كسی كه از خیر شب قدر بی بهره باشد - بواقع- محروم است. [1] .

3- حكم بن ابی نعیم گوید: از حضرت فاطمه دختر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم كه از پدر بزرگوارش كه از پدر بزرگوارش نقل می كرد كه حضرت فرموده است:

«من اعتق رقبه مومنه كان له بكل عضو منها فكاك عضو منه من النار. [2] .

یعنی: هر كس بنده مومنی را آزاد كند در مقابل هر عضوی از اعضاء او، برایش آزادی عضوی از آتش ببار خواهد آمد


[1] علامه مجلسي، بحارالانوار 97/ 10- يا 94 چاپ بيروت.

[2] شيخ طوسي، امالي 2/ 4 ط قم.